Thursday, August 11, 2011

Cinta & Sayang

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Fadiah jarang menulis tentang cinta & sayang. Bukan bermakna Fadiah tidak merasainya. Tetapi ia dirasai setiap hari.


Pada setiap hembusan nafas, pada setiap degupan jantung, pada setiap pandangan mata, pada setiap nikmat yang dihadiahkan, pada setiap peluang yang diberikan = Tanda cinta dari Pencipta.

Pada segala perhatian, pada segala nasihat yang diberikan, pada setiap keperluan dari segi pakaian dan material yang disediakan, pada setiap waktu yang diluangkan bersama, pada setiap leteran yang diluahkan, pada setiap doa yang dipanjatkan = Tanda cinta dari ibu dan ayah.

Pada setiap pertanyaan "Fadiah sehat?", pada setiap senyuman dan tawa, pada setiap nasihat yang dikongsi bersama, pada setiap teguran yang diberikan, pada setiap doa yang dihulurkan, pada setiap masalah yang diluahkan = Tanda cinta dari teman.


Kesimpulannya, hidup kita ini sentiasa dipenuhi dengan Cinta. Cuma mungkin kita kurang bersyukur atau tidak puas dengan cinta yang diberikan. Wallahu'alam.

{And remember! your Lord caused to be declared (publicly): "If you are grateful, I will add more (favours) unto you; But if you show ingratitude, truly My punishment is terrible indeed.} ~14:7~







No comments: